Dag 05 – Vad är kärlek?

Kärlek är något som nästan är omöjligt att beskriva. Känslan och upplevelsen är olika för olika personer och kan variera från gång till gång som man blir kär eller känner kärlek till någon/något. Kärlek kan man ha till allt, som familjer, vänner, intressen, pojvän, livet etc. Det som gör det så speciell är väl att de är den största och bästa känslan i livet, det är en känsla som man både ge och få. Den orsakar värme, glädje och överväldigande lycka. det som är så spännande med kärlek är också att man inte alltid kan förklara känslan och hur stor den är. Kärlek är något som inte heller kan ta slut, de kan vara hur stort som helst, för hur mycket som helst.

Kärlek för mig är då jag känner oförklarig lycka till något eller någon, när jag känner pirret eller när det "bubblar" i magen, när jag känner värme, tryghet och jag kan känna mig lugn. då jag kan vara öppen om allt och lita 100% på de jag känner kärlek till. Kärlek har jag massor av och känner de till min familj, till mina vänner, till min älskade pojkvän, till min katt. Ja.. åt de mästa och det är olika slags kärleks bekänningar därför är det så svårt att förklara ordet kärlek, speciellt när det är så stort och finns så mycket av det. Just för att jag bara har upplevt en liten del av det gör att jag kanske inte har någon aning om vad kärlek egentligen är. Men av de jag har upplevt så kan jag inte säga mer än att de är en underbar känsla och något som verkligen behövs för allt och alla,
som sagt " there's no life, without love "
 ♥





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback